Saunarium

Sauna sucha

Przemęczenie, codzienne nerwy, zanieczyszczenie powietrza, wody i żywności – wszystko to nie pozostaje bez wpływu na zdrowie człowieka. Wizyta w saunie suchej pozwoli wyeliminować skutki przemęczenia, pomoże usunąć toksyny z organizmu, poprawi krążenie i zapewni relaksację. ​Sauna jest miejscem, które dzielimy z innymi osobami przebywającymi w tym samym dniu na tym samym obiekcie, dlatego należy przestrzegać nie tylko zasad higieny, lecz także dobrego wychowania. Kultura saunowania to bowiem cały szereg rytuałów.

Sauna parowa

Systematyczne korzystanie z zabiegów w saunie parowej wpływa bardzo korzystnie na procesy adaptacyjne, wówczas reakcje organizmu na działanie wysokiej temperatury są słabsze i poprawia się tolerancja na zabieg. Kąpiel w łaźni działa orzeźwiająco i ma korzystny wpływ na cały organizm. Kłęby pary penetrują skórę dokładnie ją oczyszczają, nawilżają i regenerują. Skóra staje się gładka i jędrna. Wysoka wilgotność powietrza i umiarkowana temperatura obniża napięcie mięśni i odpręża umysł. Gorąca para szczególnie dobrze łagodzi dolegliwości reumatyczne i związane z chorobami dróg oddechowych.

Sauna infrared

Nasza sauna infrared, jest wyposażona w promienniki kwarcowe, świecące z pełnym spektrum podczerwieni IR-A, IR-B oraz IR-C.

​Intensywna, głęboka czerwona barwa światła, pobudza kolagen do samoleczenia i tworzenia nowych komórek, co sprzyja zwiększeniu sprężystości skóry oraz redukcji zmarszczek.

​UDOWODNIONE DZIAŁANIA PROMIENNIKÓW KWARCOWYCH
  • wspomaga wydzielanie toksyn poprzez podniesienie temperatury ciała
  • znacząco pomaga w walce z cellulitem poprzez pozbycie się nadwyżek tłuszczu
  • poprawia komfort psychiczny - łatwo się zrelaksować i odprężyć
  • redukuje zmęczenie i stres
  • bardzo pomaga w walce z trądzikiem oraz innymi chorobami skóry
  • oczyszcza skórę
  • zwiększa ukrwienie skóry
  • może być użytkowana przez osoby z chorobami serca czy układu krążenia
  • łagodzi bóle mięśni
  • łagodzi bóle kręgosłupa i stawów
  • wspomaga leczenie takich schorzeń jak zatkane pory, egzema, łuszczyca, pokrzywka
  • pomaga w leczeniu oparzeń, ran pooperacyjnych, oparzeń słonecznych
  • wspomaga przemianę materii
  • wzmacnia układ immunologiczny
  • działa kojąco na drogi oddechowe
  • pomaga w gojeniu się ran

Zasady poprawnego saunowania

Poprawne saunowanie polega na przestrzeganiu kilku zasad, o których należy pamiętać podczas wybierania się na sauny. Stosując się do nich, pobyt w saunie będzie przyjemniejszy oraz zdrowszy.

1. Obowiązkowo przed skorzystaniem z kąpieli w saunie, należy zapoznać się z przeciwwskazaniami zdrowotnymi. Do najważniejszych zaliczamy:
  • uszkodzenia w obrębie serca i naczyń;
  • choroba wieńcowa;
  • zaburzenia wynikające z krzepnięcia krwi;
  • ostre choroby infekcyjne i zakaźne;
  • nadczynność tarczycy;
  • nieustabilizowana cukrzyca;
  • choroby nowotworowe do 5 lat od wyleczenia;
  • choroby układu nerwowego, np. padaczka.
2. Podczas wejścia do sauny/łaźni, dobrze przywitać się z osobami siedzącymi w saunie/łaźni.
3. Przed kąpielą w saunie należy wcześniej rozebrać się do naga oraz dokładnie umyć całe  ciało używając mydła oraz wytrzeć do sucha.
4. Przed wejściem do pomieszczenia sauny/ łaźni parowej należy zdjąć klapki i pozostawić je na zewnątrz.
5. Podczas korzystania z sauny suchej, powinno się owinąć w ręcznik/ pareo bądź usiąść na ręczniku/pareo. Następnie należy:
  • dobrać ławkę do swoich możliwości, najlepiej zaczynając od najniższego poziomu, a kończąc na najwyższym;
  • odwinąć się z ręcznika/pareo tak aby jak największa powierzchnia ciała była wystawiona na działanie temperatury i wilgoci;
  • usiąść wygodnie na ręczniku/pareo, pamiętając żeby żadna część ciała nie dotykała bezpośrednio drewna;
  • kontrolować czas, aby nie przebywać w saunie dłużej niż 15 minut.
6. Natomiast podczas korzystania z łaźni parowej powinniśmy:
  • zaraz po wejściu spłukać siedzisko i miejsce pod nogi wodą z dostępnego w łaźni węża;
  • usiąść lub położyć się całkiem nago na kafelkach siedziska;
  • tuż przed wyjściem spłukać siedzisko i miejsce pod nogi wodą z dostępnego w łaźni węża.
7. Po wyjściu z pomieszczenia sauny/ łaźni nalezy pamietać o:
  • spłukaniu potu z ciała pod ciepłą wodą;
  • schłodzeniu ciała biorąc zimny prysznic, pamiętając o tym, że schładzanie rozpoczynamy od części ciała, najbardziej oddalonych od serca, dopiero na końcu zalecane jest schładzanie karku i głowy;
  • odpoczynku minimum tyle czasu ile przebywało się w saunie, najlepiej w pozycji leżącej;
  • uzupełnieniu płynów.
8. Czas jednorazowego pobytu w saunie/łaźni powinniśmy dostosować do swoich możliwości. Pamiętając, iż nie powinien on przekraczać 15 min.
9. Po wyjściu z sauny należy dokładnie spłukać całe ciało pod ciepłą wodą. Następnie należy się schłodzić biorąc zimny prysznic lub skorzystać z basenu schładzającego. Pamiętając, że schładzanie ciała zaczynamy od stóp.
10. Po schłodzeniu ciała powinniśmy odpocząć co najmniej tyle samo czasu ile przebywaliśmy w saunie. Podczas odpoczynku należy uzupełnić płyny.
11. Opisany powyżej cykl saunowania, czyli nagrzewanie ciała, schładzanie oraz odpoczynek najlepiej wykonać 3 razy w odpowiednich odstępach czasowych, po odpoczynku.
12. Przed opuszczeniem saunarium należy dokładnie umyć całe ciało.

Nie bójmy się przypominać o powyższych zasadach innym saunowiczom, jeśli widzimy, że się do nich nie stosują. Dzięki temu świadomość zasad poprawnego saunowania wzrośnie.



Tężnia solna

W ramach odpoczynku pomiędzy seansami saunowymi proponujemy Państwu tężnię solną znajdującą się w strefie Wellness&SPA. Tężnia solna wyposażona jest w pompę rozprowadzającą solankę po specjalnie rozmieszczonych wiciach. Rozlokowana w ten sposób solanka wytwarza w powietrzu aerozol, dzięki któremu powietrze zostaje nasycone jodem oraz bromem, a także szeregiem dobroczynnych dla organizmu makroelementów i mikroelementów, takich jak magnez, sód oraz żelazo. Jod i brom znane są ze swych właściwości leczniczych, dzięki czemu znajdują zastosowanie w leczeniu górnych dróg oddechowych, zapalenia zatok, rozedmy płuc, nadciśnienia tętniczego, nerwic, alergii, jak również w stanie ogólnego wyczerpania organizmu.
Zobacz również