Saunarium

Sauna sucha

Przemęczenie, codzienne nerwy, zanieczyszczenie powietrza, wody i żywności – wszystko to nie pozostaje bez wpływu na zdrowie człowieka. Wizyta w saunie suchej pozwoli wyeliminować skutki przemęczenia, pomoże usunąć toksyny z organizmu, poprawi krążenie i zapewni relaksację. ​Sauna jest miejscem, które dzielimy z innymi osobami przebywającymi w tym samym dniu na tym samym obiekcie, dlatego należy przestrzegać nie tylko zasad higieny, lecz także dobrego wychowania. Kultura saunowania to bowiem cały szereg rytuałów.

Sauna parowa

Systematyczne korzystanie z zabiegów w saunie parowej wpływa bardzo korzystnie na procesy adaptacyjne, wówczas reakcje organizmu na działanie wysokiej temperatury są słabsze i poprawia się tolerancja na zabieg. Kąpiel w łaźni działa orzeźwiająco i ma korzystny wpływ na cały organizm. Kłęby pary penetrują skórę dokładnie ją oczyszczają, nawilżają i regenerują. Skóra staje się gładka i jędrna. Wysoka wilgotność powietrza i umiarkowana temperatura obniża napięcie mięśni i odpręża umysł. Gorąca para szczególnie dobrze łagodzi dolegliwości reumatyczne i związane z chorobami dróg oddechowych.

Sauna infrared

Nasza sauna infrared, jest wyposażona w promienniki kwarcowe, świecące z pełnym spektrum podczerwieni IR-A, IR-B oraz IR-C.

​Intensywna, głęboka czerwona barwa światła, pobudza kolagen do samoleczenia i tworzenia nowych komórek, co sprzyja zwiększeniu sprężystości skóry oraz redukcji zmarszczek.

​UDOWODNIONE DZIAŁANIA PROMIENNIKÓW KWARCOWYCH
  • wspomaga wydzielanie toksyn poprzez podniesienie temperatury ciała
  • znacząco pomaga w walce z cellulitem poprzez pozbycie się nadwyżek tłuszczu
  • poprawia komfort psychiczny - łatwo się zrelaksować i odprężyć
  • redukuje zmęczenie i stres
  • bardzo pomaga w walce z trądzikiem oraz innymi chorobami skóry
  • oczyszcza skórę
  • zwiększa ukrwienie skóry
  • może być użytkowana przez osoby z chorobami serca czy układu krążenia
  • łagodzi bóle mięśni
  • łagodzi bóle kręgosłupa i stawów
  • wspomaga leczenie takich schorzeń jak zatkane pory, egzema, łuszczyca, pokrzywka
  • pomaga w leczeniu oparzeń, ran pooperacyjnych, oparzeń słonecznych
  • wspomaga przemianę materii
  • wzmacnia układ immunologiczny
  • działa kojąco na drogi oddechowe
  • pomaga w gojeniu się ran

Zasady poprawnego saunowania

JAK KORZYSTAĆ Z SAUNY SUCHEJ?
  • Kąpiel w saunie nie powinna trwać dłużej niż 30-40 minut w trzech porcjach czasowych 12-15 minutowych z przerwami 6-12 minutowymi na zimną kąpiel. W komorze grzewczej sauny powinniśmy przebywać do silnego zapocenia się, które występuje po 12-15 minutach,
  • W saunie należy kąpać się nago. Przed wejściem do komory grzewczej należy umyć się i wytrzeć do sucha,
  • Podczas kąpieli w komorze grzewczej sauny należy siedzieć na ławkach, na ręczniku bądź pareo,
  • Po pierwszym mocnym zapoceniu się, należy wziąć zimny prysznic lub zanurzyć się w wannie, basenie lub w otwartym zbiorniku wodnym. Przed ponownym wejściem do komory grzewczej należy ponownie wytrzeć się do sucha,
  • Reakcję fizjologiczną organizmu na bodźce cieplne sauny można obserwować samemu, licząc częstość tętna. Częstotliwość powyżej 130-140 uderzeń na minutę należy uważać za sygnał do przerwania kąpieli lub złagodzenia bodźców cieplnych,
  • Po kąpieli należy ochłodzić ciało i doprowadzić do zatrzymania procesu pocenia,
  • Po kąpieli należy odpocząć spokojnie 10-20 minut, przyjmując napoje owocowe w umiarkowanej ilości,
  • Czas kąpieli w saunie należy zwiększać stopniowo,
  • Z sauny należy korzystać jeden raz w tygodniu (wyjątkowo 2-3 razy), kontrolując stan zdrowia w przychodni lekarskiej,
  • Sportowcy nie powinni korzystać z sauny przed zawodami,
  • Miarą dobrze przeprowadzonego zabiegu kąpielowego w saunie jest stan samopoczucia w dniu następnym, który cechować powinna rześkość i gotowość do podjęcia dużych wysiłków,
  • Sauny nie należy traktować jako obiektu do odchudzania, ponieważ ubytek ciężaru ciała wywołany jest po kąpieli w przeważającej mierze wskutek utraty wody i soli, które to składniki należy po kąpieli uzupełnić,
  • Na jedną godzinę przed i po kąpieli w saunie należy wstrzymać się od nadmiernego spożywania płynów,
  • W komorze grzewczej sauny nie należy namydlać się, nacierać maściami, wnosić szklanych przedmiotów itp.
  • Po wyjściu po raz ostatni z sauny należy założyć szlafrok lub owinąć się ręcznikiem, odpocząć i ostudzić swoje ciało, napić się wody lub innego napoju i spokojnie poczekać, czytając sobie coś lub zająć się konwersacją. Odpoczynek powinien być przynajmniej dwa razy dłuższy niż przerwa pomiędzy kolejnymi wejściami do sauny,
  • Gdy już temperatura ciała wróci do normy, możemy się ubrać nasze ubranie i jesteśmy gotowi. Przestrzegamy przed zbyt szybkim zakładaniem codziennego ubrania, może to się skończyć przepoceniem go. Ciało ludzkie długo oddaje ciepło zakumulowane w saunie, więc musimy dać sobie odpowiednio dużo czasu,
  • Do sauny najlepiej wybrać się wieczorem,
  • Nie należy wchodzić do sauny ani głodnym (grozi to omdleniem), ani z pełnym żołądkiem. Organizm zajęty trawieniem nie jest przygotowany na właściwą regulację procesów cieplnych, dlatego z uroków saunowania można bezpiecznie skorzystać  po godzinie od spożycia posiłku. Sauny nie zażywamy również przed i po wysiłku fizycznym.

JAK KORZYSTAĆ Z SAUNY PAROWEJ?

  • Do sauny idziemy wypoczęci, bez pośpiechu, wejście po dużym wysiłku może jest niekorzystne dla zdrowia,
  • Oczywiście nie należy wchodzić do sauny po obfitym posiłku, dobrze zachować około 60 minut przerwy,
  • Przed wejściem myjemy całe ciało, to ważne, wiele osób wchodzi do sauny w pośpiechu, nie zwracając uwagi na higienę lub żyjąc w przeświadczeniu że poranny prysznic wystarczy,
  • Wchodząc do sauny zostaw obuwie przed wejściem,
  • Gdy już jesteś w środku, dobrze się przywitać z osobami siedzącymi w saunie,
  • Do sauny wchodzimy nago, kostium czy choćby ręcznik jest zbędny. Kostium bo poparzy, ręcznik zaś nasiąknie wodą i będzie ciężki i mokry,
  • Przed siadaniem na kamieniach, umyj wodą siedzisko, zmyjesz ewentualny pot innych uczestników,
  • Po skończonym seansie, umyj po sobie siedzisko. To taki dobry obyczaj na saunie, by niepotrzebnie nie przenosić zawartości swojego potu na innych,
  • Po wyjściu opłucz ciało letnią wodą, przy czym zmniejszaj jej temperaturę, tak by w końcowej fazie była to woda zimna,
  • Pamiętaj schładzamy ciało od nóg ku górze,
  • Po saunie wskazane jest uzupełnienie płynów i 20-30 minutowy odpoczynek.

Tężnia solna

W ramach odpoczynku pomiędzy seansami saunowymi proponujemy Państwu tężnię solną znajdującą się w strefie Wellness&SPA. Tężnia solna wyposażona jest w pompę rozprowadzającą solankę po specjalnie rozmieszczonych wiciach. Rozlokowana w ten sposób solanka wytwarza w powietrzu aerozol, dzięki któremu powietrze zostaje nasycone jodem oraz bromem, a także szeregiem dobroczynnych dla organizmu makroelementów i mikroelementów, takich jak magnez, sód oraz żelazo. Jod i brom znane są ze swych właściwości leczniczych, dzięki czemu znajdują zastosowanie w leczeniu górnych dróg oddechowych, zapalenia zatok, rozedmy płuc, nadciśnienia tętniczego, nerwic, alergii, jak również w stanie ogólnego wyczerpania organizmu.
Zobacz również